.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مردم از خاتمي حمايت نخواهند کرد

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري تشکيل دولت وحدت ملي در کشور ما را غير قابل اجرا دانست و تصريح کرد: اصلاح طلبان دولت را با اين اصطلاح تضعيف مي کنند، در واقع در فکر عبور از دولت کنوني هستند و پيرو سياه نمايي هاي در مورد دولت است و مي خواهند دولت مورد نظر خودشان را ترسيم کنند.


سيد کمال سجادي در گفتگو با برنا در خصوص اينکه چرا با وجود آنکه اصولگرايان خود طرح تشکيل دولت وحدت ملي را مطرح کردند، بيشترين انتقاد را بر آن وارد مي کنند، گفت: وحدت ملي اکنون درکشور وجود دارد، يعني نوع ارتباط مردم با رهبري و دولت نشان دهنده وحدت ملي است که به تعبير مقام معظم رهبري سرچشمه اقتدار نظام جمهوري اسلامي است.

وي افزود: دولت وحدت ملي موضوعي بود که آقاي ناطق نوري عنوان کرد ولي بنا به دلايلي اعلام کردند که طرح تشکيل دولت وحدت ملي در نطفه خفه شد و از آن عبور کردند.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به مطرح شدن تشکيل دولت وحدت ملي توسط کرباسچي، دبير کل حزب کارگزاران سازندگي ادامه داد: دولت وحدت ملي ترکيب زيبايي دارد منتهي استفاده ابزاري از اين اصطلاح سياسي شده است در حالي که دولت وحدت ملي در زمان هاي ضرورت تشکيل پيدا مي کند که کشور در بحران عميق فرو رفته باشد؛ همانند لبنان.

وي اظهارداشت: وحدت ملي با کابينه وحدت ملي فرق دارد آن وحدت ملي را ما اکنون در کشور داريم. ما يک دولت مستقر و يک ملتي با سرمايه اجتماعي وسيع داريم که در حال انجام وظايفشان هستند.

سجادي با اعلام اينکه از مطرح شدن کابينه وحدت ملي اصلاح طلبان سوء استفاده کردند، تصريح کرد: کشوري که در بحران فرورفته باشد نياز به دولت وحدت ملي را دارد. در صورتي که چنين مطلبي در مورد جمهوري اسلامي ايران صادق نيست.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به همايش هاي اخير اصلاح طلبان، گفت: تشکيل دولت وحدت ملي بويژه در همايش هاي اخير به دلايل استفاده ابزاري مطرح شد.

وي تشکيل چنين دولتي در کشور ما را غير قابل اجرا دانست و تصريح کرد: اصلاح طلبان دولت را با اين اصطلاح تضعيف مي کنند، در واقع در فکر عبور از دولت کنوني هستند و پيرو سياه نمايي هاي در مورد دولت است و مي خواهند دولت مورد نظر خودشان را ترسيم کنند.

سجادي گفت: اصلاح طلبان خواستار رئيس جمهوري هستند که دولتي را تشکيل بدهد که همانند يک شرکت سهامي باشد يعني از احزاب مختلف در آنجا وزير داشته باشند در حالي که اين اتفاق عملي نيست بدليل اينکه اصولگرايان با اصلاح طلبان به لحاظ ماهيتي با يکديگر تفاوت دارند.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري ادامه داد: اصولگرايان به اصولي همانند، اسلام، آرمان هاي حضرت امام (ره)، رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ولايت فقيه اعتقاد راسخ دارند در حالي که اصلاح طلبان طيف گسترده اي هستند که بر روي بعضي از اين اصول ترديد دارند و يا مخالف هستند. مانند همين الان که تئوريسين هايشان اعلام مي کنند، اصلاحات يعني دموکراتيزه کردن ساختار سياسي کشور و اين به معني ساختار شکني است.

وي اظهار داشت: ما اکنون نظامي داريم که رئيس جمهور و نمايندگان مجلسش مستقيم انتخاب مي شود و حتي رهبري هم از طريق خبرگان و با راي مردم انتخاب انتخاب شده است يعني اين نظام با اين تفاسير دموکراتيک نيست؟! يعني مردم سالار نيست؟!

سجادي گفت: ما اعتقاد داريم که در کشورمان مردم سالري ديني داريم که کار کردهاي خودش را دارا است. به همين دلايل ما در خانه اول تفاوت هاي ماهيتي را با اصلاح طلبان داريم به چه طريق مي توان کابينه وحدت ملي تشکيل دهيم و اين ناشدني است. ضمناً طبق قانون اساسي هرکسي که رئيس جمهور بشود اين حق را دارد که همکاران خودش را انتخاب کند.

وي درباره فعاليت هاي انتخاباتي اصولگرايان، خاطر نشان کرد: جبهه پيروان خط امام و رهبري به لحاظ درون گروهي و حزبي در حال فعاليت است که شامل 14 حزب و تشکل است ، ديدگاه هايش را دارد، حتي رسيدن به طرح جامع وحدت اصولگرايان را مرحله بندي کرده است و در داخل اين، تعريفي دارد که اگر ما تعدادي کانديدا داشتيم سرانجام به يک نامزد برسيم و اعتقاد داريم که اگر وحدت اصولگرايان شکل گيرد پيروز خواهيم بود و هر وقت که اصولگرايان با هم وحدت نداشتند شکست خوردند.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح کرد: ما اين راهبرد را پيگيري مي کنيم و با گروه هاي مرجع از جمله مجمع روحانيت مبارز و شخصيت هاي موثر اصولگرا و تشکل ها و احزاب اصولگرا مطرح کرده ايم.
وي افزود:حتي نظرات جبهه پيروان خطر امام و رهبري به رئيس جمهور نيز منتقل شده است و نظرتشان در جهت وحدت اصولگران است و راهبرد کلي ما نيز وحدت است و راهکارهايي را براي رسيدن به اين امر داريم.

وي در پاسخ به اينکه تا چقدر به وحدت اصولگرايان اميد وار هستيد، گفت: با توجه به زير ساختها، اصولگرايان به اجماع مي رسند کما اينکه در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز به يک وحدت قابل قبول رسيدند و در مورد رياست جمهوري نيز ما اميدوارهستيم و يک افق روشني را براي رسيدن وحدت اصولگرايان در ذهنمان داريم و چاره اي جزء وحدت هم نداريم.

وي در خصوص اظهارات اخير کروبي مبني براينکه به هيچ وجه از انتخابات رياست جمهوري کناره گيري نخواهد کرد، افزود: در اينکه اصلاح طلبان بازي پيچيده اي را شروح کرده اند، شکي نيست، متاسفانه اصلاح طلبان درهيچ چيزي وحدت ندارند جزء تخريب اصولگرايان. اکنون آقاي کروبي مردانه وارد عرصه شده اند و صراحت و راست گويي خود را نشان دادند و گفتند که کنار نمي روند ولي با توجه به طيف وسيع اصلاح طلبان نمي شود در مورد اين جناح به قاطعيت چيزي را پيش بيني کرد.

سجادي در خصوص اينکه برخي ازاصلاح طلبان اعتقاد دارند پيشنهاد تشکيل وحدت ملي توسط آقاي ناطق نوري براي عبور از احمدي نژاد بوده است، گفت: اگر آقاي ناطق نوري اين مطلب را مطرح کردند ولي در نطفه هم خفه شد و مصاحبه کردند و گفتند که بله ما مطرح کرديم، اين طرحي بود که وجود داشت ولي در نطفه خفه شد يعني يک نظري بوده است و اين نظر را پيگيري نکردند.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري خاطر نشان کرد: با اين تفاسير ما با اصلاح طلبان نمي توانيم چنين دولتي را داشته باشيم، هرکدام از جناح ها کارکرد خودشان را دارند به نظر بنده انتخابات سالم در اين است که 2 جناح سنتي کشور و همچنين مستقل ها وارد انتخابات شوند تا يک انتخابات سالم و مطلوب و آنچه که خواسته نظام و مقام معظم رهبري است، صورت گيرد.

وي ادامه داد: حسن شرکت کردن همه در اين است که باعث حضور حداکثري مردم مي شود و اين نرخ مشارکت مردم را بالامي برد و مشارکت بالا تحکيم مشروعيت نظام است.

سجادي در مورد تعدد همايش هاي اخير اصلاح طلبان، تصريح کرد: اصلاح طلبان از چند چيز خيلي استفاده مي کنند يکي استفاده از رسانه هاي مکتوب، روزنامه ها و خبرنگاران و يکي نيز دانشگاهها، موضوع ديگر همين همايش هاست و مصاحبه هايي که با رسانه هاي برون مرزي انجام مي دهند، اينها نوعي شگردهاي تبليغاتي است تا ذهن جامعه را متوجه اهداف خودشان کنند، چه همايشي که از خارج کشور آمدند و چه همايش هايي که اکنون روزانه دارند و اينها ابزار تبليغاتي آنهاست.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: در خصوص همين کابينه وحدت ملي، آنها هيچ وقت در اين کار جدي نيستند براي اينکه کابينه اي که آنها داشتند چند نفر از اصولگرايان در کابينه آنها بود، آنها يک نفر مانند آقاي مظفر را تحمل نکردند، اصلاح طلبان اهل ائتلاف نيستند، اصلاح طلبان هزاران مدير اصولگرا و معتقد به ولايت فقير را کنار زدند از سفرا گرفته، معاونين وزرا، مديران کل و در بعضي از جاها تا آبدار چي وزارت خانه ها را عوض کردند، اصلاح طلبان وقتي به چيزي که عمل نکردند مي خواهند اين بار عمل کنند.

وي تصريح کرد: کلمه وحدت ملي يک کلمه دلپذير و خوبي است هيچ کس نمي تواند بگويد که ما با وحدت ملي مخالفيم در واقع اين کلمه مظلوم واقع شده است.

سجادي در خصوص اينکه آيا مردم مجدداً از خاتمي حمايت خواهند کرد، گفت: اولاً مردم يک علامت سوال بزرگ دارند که در مدت 8 سال که رئيس جمهور بوديد چه کار کرديد، دوماً تجربه آقاي هاشمي است که براي بار سوم آمدند و مردم راي کافي ندادند. مطلب بعدي همين انتخابات مجلس هشتم است، ياران خاتمي هم بودند چقدر راي آوردند؟ مردم بعيد است که استقبال از خود نشان دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.55 seconds.